Ny lagsdugnad-trend:
– Endelig noe vi kan være stolte av å selge
Da Søreide idrettslag skulle markere sitt 10-årsjubileum valgte klubben å få laget egne 17. mai-sløyfer til sine medlemmer – og solgte ut alt i løpet av to (!) dager.
Designet av Søreide IL sin 17. mai-sløyfe tar utgangspunkt i klubbens logo.- Vi valgte å fordele sløyfene på lag fra de tre hovedavdelingene i klubben: Fotball, håndball og innebandy, sier styreleder Steinar Holst.
Han forteller om meget gode tilbakemeldinger, både fra lagene som ble plukket ut og fra kjøpere av de spesiallagde 17. mai-sløyfene.
God kvalitet
– Sløyfene er vakre og av ypperlig kvalitet. Vi har bare fått positive tilbakemeldinger fra medlemmene våre. Sløyfene kommer også i egen gjennomsiktig eske, noe som gjør at de vil vare i mange år, sier Holst.
– Men det som gleder meg mest er alle de gode tilbakemeldingene fra kjøperne av sløyfene. Det er tydelig at vi her har truffet en nerve når det gjelder klubb-stolthet, sier styrelederen.
Bedre enn doruller
– Endelig noe vi kan være stolte av å selge til naboen, i stedet for doruller, pepperkaker, sokker eller julekort, sier Harald Brattaule, som er lagleder for 2004-laget til Søreide.
Brattaule er enig med styrelederen, og mener den største fordelen, i tillegg til profilering av idrettslaget, er at sløyfene var veldig enkle å selge.
– Vi delte ut sløyfene på trening, og etter kort tid begynte spillerne våre å spørre etter flere sløyfer. Siden klubben var gått tom måtte vi prøve å få tak sløyfer fra de andre lagene, men også de var utsolgt, forteller han.
Veldig enkelt for klubben
Styreleder Holst forteller at bestillings-prosessen var veldig ryddig og grei.
– Det sentrale i klubb-logoen vår er to personer som løfter opp en tredje person. Vi ønsket at dette skulle være sentralt i 17. mai-sløyfen vår. Vi ble raskt enige om designet, og etter noen uker fikk vi et prøve-eksemplar til godkjenning. Veldig enkelt, avslutter Holst.